mY Frenz

Selasa, 18 Oktober 2011

Bahan Air Ketum Di Pasaran Gelap

Assalamualaikum.. :-)

 Sebelum bermula, Entry ini adalah sambungan dari "Apa itu air ketum " Pada entry ini saya  akan cerita serba sedikit bahan-bahan yang digunakan untuk merebus air ini di pasaran gelap.

"Mungkin ada yang tertanya bagaimana saya tahu bahan-bahan yang terdapat di dalam air ketum itu..??"
Jawapannya;-Saya tanya sendiri kepada perebus air ketum itu.. :-)

 "Kenapa saya menulis entry sebegini..??"
Jawapannya:-Kerana tidak mahu lebih ramai lagi yang terjebak dengan meminum air ketum ini.

 Untuk pengetahuan anda air ketum yang direbus tanpa mencampur bendasing warnanya seperti 'teh bunga',Bukan seperti air tebu yang selalu kita lihat.

Dibawah antara bahan-bahan yang digunakan,

  • Daun ketum
  • Air
  • Ubat nyamuk
Gambar Hiasan
    
*Tidak dapat dipastikan tujuan meletakkan ubat nyamuk ke dalam air itu.Tapi setahu saya ini benda wajib

  • Ubat gegat
Gambar Hiasan



Mengikut apa yang diceritakan,Tujuan meletakkan ubat gegat adalah untuk mengkhayalkan si peminum dengan lebih lama. Sama ada kenyataan ini benar atau tidak itu tidak dapat dipastikan :-)


  • Akar seruntun
Gambar Hiasan



Akar seruntun ini seperti perisa,Tujuannya jika air yang di rebus itu kurang pahit maka air dari akar seruntun ini akan dicampurkan.



  • Akar atau buah pinang
Gambar Hiasan


Tujuannya menambah daya khayal kepada peminum.


 Inilah serba sedikit hasil yang saya perolehi daripada kaji selidik kepada perebus ketum.
entry seterusnya saya akan ceritakan bagaimana cara untuk berhenti dari minum air ketum ini.
bagi siapa yang belum membaca entry sebelum ini sila klik Disini

Macam mana masih mahu minum lagi..??
Comments
21 Comments
    
    

21 ulasan:

khairul berkata...

ada juga yg sanggop minum tu

BLoG iKuT "DaN" berkata...

2 arr masih ada yg sngup minum..heran betoi..

r-5 berkata...

bapak ar aku pon tak mahu kat minum air ketum tu.. tengok je cam nak muntah.. aduyaii~ :p ntah2 ko layan gak?!! haha. 8gurau je bor.. hehe :p

NURULHANIF berkata...

done follow.. thankz cz sudi follow sy.. sory xleh tgk jejak kat shout box cz kena blok kat opis sy..:)

khairul berkata...

ramai betul doktor kt malaysia ni kan

Syira Rara berkata...

SALAM..:) sy baru follow ur blog..n if u dont mind.pliss follow mine..blh share cerita..:)

EmpayarUtama berkata...

Rebus daun ganja sama tak?

mohdhazlan Dreadlock berkata...

bhy nih ..ketagih oo..

Iza Teratak Usang berkata...

Assalam..
Kat kg, tengok orang rebus dengan air je, tak ada campur bahan lain pun. Kalau tak minum, badan jadi lemah je tapi kalau minum, boleh berjaga sampai ke pagi..

Teratak Usang

Firdaus® berkata...

nice info..manusia ni..yg pelik2 juga depa nak..haih..btw do follow my blog ye =)

QA's ~ mamapapa berkata...

xpaham knp ada org sggp minum minuman beracun ni..anyway,sy follow ur blog..nti sudi2kn follow blog sy jgk,eh :)

♥ Cik EylaDiLLa ♥ berkata...

perhhhhhhhhhh ubat gegat n ubt nyamuk erkkkk!! tu pon stil ade manusia sng0p minum..ishh !!

Tracey berkata...

ooo...ada juga orang nak minum air ketum ni???

duniafana berkata...

aku penah kena skali tapi xsedap so aku tinggal terus..cmna?

prog muten berkata...

Pregnancy test murah dan kualiti
lawat blog saya:
http://tester-kesuburan-pregnancy-murah.blogspot.com/

::ini belog saya . cinta hati saya:: berkata...

pehh . sanggup orang minum air ketum nie

Ahmadi Tanjung berkata...

Foto Bugil Cewek SMA
Blog Remaja Indonesia
Kunangkunang.info
Berita Online terupdate
InfoAhmadi.Com
download game gratis
Download Gratis

Anak Timur berkata...

huhu..tak nak aku minum... merosakkan diri...

Collagen Powder | ESP – Soy Protein Isolate Powder | GLA Complex | Omega Guard | Vita-E Complex | B-Complex | Vita-Lea | Alfalfa Complex | OsteMatrix | VIVIX | Vita-Lea for Children | Chewable Vita-C 100mg | Zinc Complex | Lecithin | Nutriferon | Meal Shakes | Herb-Lax | Cinch Shake Mix | DTX Complex | Sustained Released Vita-C 500mg | Performance Maximum (Pure Hydration Drink) | Garlic Complex | Advanced Joint Health Tablet | Peppermint Ginger Plus | Cinch Energy Tea Mix | Caratomax | Herbal Blend Multi-Purpose Cream |

twinscraftlife berkata...

안녕하세요~hi we are twinscraflife! We sell handmade products such as phone cover, ear plug, pouch, bag, bookmarks! All are very unique and are customizable^^ 감사합니다~ please visit us at http://twinscraftlife.blogspot.com/

Putri Jelita berkata...

kunjungan siang mmpir gan : Jokowarino.com Tempat Berbagi Informasi Mengenai Pertanian Indonesia
http://soner-graph.blogspot.com/2015/01/jokowarinocom-tempat-berbagi-informasi.html

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)