mY Frenz

Selasa, 7 Jun 2011

Hadiah hari perkahwinan kawanku menjadi

Assalamualaikum.

Sebelum nie saya janji kalau hadiah yang diberikan kepada kawan saya di hari perkahwinannya menjadi saya akan ceritakan balik apa yang berlaku kan.. Apa yang saya nak katakan disini benda yang dirancang menjadi..hehehe.. Oke saya nak bahasakan diri sebagai aku.nampak baik sangat kalau bahasakan diri aku nie sebagai saya..

Oke cerita pada hari kejadian,seperti dirancang hadiah yang hendak diberikan adalah jam loceng dan dikunci tepat pada pukul 2 pagi.Sebelum beli aku ke kedai jam,Aku pilih jam loceng yang paling kuat bunyinya.Dah selesai semua tue proses membalut jam tue dijalankan.Dikotak jam tue kena ada sedikit pengubah suaian. Aku guntingkan sedikit kotak di bahagian loceng tue supaya bunyi lebih kuat dan jelas,sebab misi aku nak kejutkan diorang atau bahasa senang nak gangu apa yang mereka ini buat malam tue..

Dah selesai buat tue aku letak sekeping nota ber tulis "jangan gopoh-gopoh baru pukoi 2 pagi, jangan marah aaa".Kemudian kemaskan kotak agar dia susah nak buka bila jam berbunyi..Dah selesai baru balut kotak tue balut pula dengan kertas pembalut hadiah..Pastue cari masa yang sesuai untuk bagi hadiah kat kawan kita.

Macam mana aku tau rancangan aku menjadi..?? Pada mulanya aku pun tak sangka menjadi,Punya la tunggu dia tepon maki tapi tak tepon pun..Dalam pukoi 5 petang kelmarin aku hantar Sms kat dia.. aku tanya macam nie "We mat macam mana hadiah semalam o.k tak..?" dia balas "Ang kuang ajaq semalam aku dah tido".. Aku tanya dia lagi "Woi jam semalam bunyi tak" Dia jawab " Bunyi ar ,kul 2.30,huhu,aku tido dah ar.." aku balas mesej dan minta maaf kat dia,mana la tau kot-kot dia marah ke terasa ke,kita mana tau kan. Tapi aku pelik dengan jawapan Sms dia,"Aku dah tido" satu lagi "aku tido dah ar"..hmmmm..mungkin la..

Kalau handset aku tak rosak boleh la tangkap  gambar bagi ampa tengok cara-caranya,Mudah sikit ampa nak faham.Nie aku pun berasa was-was samada ampa faham ke tak faham dengan apa yang aku tulis.Kalau ayat berterabur tue mintak maaf lah..Saya baru belajar..hehe..:-)

Tengok cerita yang sebelum nie mungkin ampa faham kot.Klik disini  Ha klik link tue..
Setakat nie dulu.. :-)
Comments
4 Comments
    
    

4 ulasan:

Liyana Zahim berkata...

Wuakakakakakak.. Taley blah punye agenda.. Eh sy pon ase nk mniru gak perbuatan anda tersebot! Muahahaha.. Eh sy tak phm la, ltakla gambar.. Saya bru abes SPM sy kecik lg.. =D

BLoG iKuT "DaN" berkata...

hehe..yela 2 kecik lagi.. SPM=sijil penerbangan malaysia ke..?hehhe.. btul2 x paham ke x paham ckit2 je..??

Mijoe berkata...

takpe Nizam, bukan selalu nak kasik hadiah kawin kan? normally orang kawin sekali je seumur hidup..pe salahnye menyakat kawan cenggitu..ha ha

BLoG iKuT "DaN" berkata...

ya betul2.. hehhe..