mY Frenz

Isnin, 6 Jun 2011

Jangan tangkap gambar kucing anda

Assalamualaikum..

Betulkah tak boleh tangkap gambar kucing peliharaan kita..?? Orang cakap bila tangkap gambar kucing peliharaan dia akan jatuh sakit.. betul ke..?? Mungkin kebetulan rasanya. Tapi apa yang berlaku kepada kucing aku memang betul seperti orang cakap.. Sebelum nie aku pernah tangkap gambar kucing peliharaan aku,Tak lama lepas tue dia jatuh sakit,Kemudian dia menderita sakit dan selang beberapa hari kucing ini meninggalkan kami semua.

Selepas tue aku tangkap lagi gambar kucing,Dah possing elok je atas beskal budak kecik jadi aku tangkap la gambar,Tak lama kemudian kucing nie pun jatuh sakit,suara yang dulunya paling bising kat rumah aku sekarang paling senyap..Aku p klinik binatang diorang cakap kucing aku tue tak ada penyakit.Heran juga la aku,Buta ke apa doktor binatang tue,,Kucing tue punya la sampai tak larat berjalan,suara pun tak ada , boleh cakap tak ada penyakit.Mujur doktor binatang tue tak cakap suruh cuba rawatan tradisional..

Mungkin kebetulan rasanya,Atau mungkin ada pantang serta cara ambil gambar bagi kucing tak sakit,Yang tue tak pasti la pula..Pakar foto mungkin tahu sebabnya..Mungkin..mungkin..mungkin...???.
Bawa je balik kucing tue aku mandikan dia dengan air nyoq (air kelapa),Alhamdulillah dah makin pulih kucing tue..

Kesian juga aku tengok kucing tue,Dah la kecik-kecik kena buang,Aku la yang p pungut dia dalam hutan.Yang orang buang kucing tue tak fikir lansung kucing tue nak makan apa dalam hutan tue..Susu getah ada la dalam hutan takkan dia nak makan pokok getah serta pucuk paku disulami susu getah kot..??agak-agak arr ,Kalau aku tak jumpa dia dalam hutan memang aku tak amik bela kucing nie,Mujur aku ada sifat penyayang yang Allah bagi.Bila dah besar je kucing nie dia sakit..Lepas aku tangkap gambar pula tue..Kebetulan atau kucing memang tak boleh gambarnya ditangkap tue tak pasti.Rasa nyesal pun ada..

Adakah kucing lain yang jeles dengan kecantikan kucing aku nie menyantaunya..??
Merapu sudah..hehe..dunia,dunia..
oke setakat ini dulu..:-)
Comments
9 Comments
    
    

9 ulasan:

Liyana Zahim berkata...

Alaaa tifu jer sume tu.. Kurafat.. Hahahaha.. Bt the way, cube kamu buang word verification kat komen ni kat seting.. Sbb bloger otai ade berpesan.. Eloklah dibuang word verification tu.. Hahaha.. Ni tips dri dorg neh.. Wakakakaka.. Sy ingin tnjuk otai di sini juger.. Muehehe~

abglan berkata...

dulu pernah gak bele kucing, tak nak tangkap gambar dia sbb petua nie la (sayang punya pasal)... tp di gie mati di usia muda... uwaaaa!!

BLoG iKuT "DaN" berkata...

Liyana Zahim - Dah buang word verification atas nasihat cik..hehe..buang benda tue untuk apa.saya x paham saya slow ckit..

abglan- tue ar..pe pndapat abg lan sal petua nie..? serius nie nak amik pndapat abg lan..

Mijoe berkata...

salam

kadang2 benda tu kebetulan je. Tapi it happened to my cat jugak... :(

ce tengok kawan2 saya yang blogger meow, berapa banyak gambar kucing dia tangkap, tapi ok je kucing diorang.sihat walafiat lagi... :)

BLoG iKuT "DaN" berkata...

Wasalam.

tue la,,hehe.. Kebetulan terjadi.. :-)

Yunn Sarah berkata...

kebetulan kot .. saya amek pic kucing saya dari beliau baby smpai la ke tua .. sihat alhamdulillah la .. memang ada gak yg cakap cm tuh , tapi saya ta percaya lgsung . kira nyawa kucing nih terletak pada gambar ... =)

BLoG iKuT "DaN" berkata...

:-)..ermm memg kebetulan..

nifi2408 berkata...

kebetulan je tu agaknya . macam tangkap gambar jugak laa . kononnya tak boelh tangkap gambar bertiga , berlima , nombor2 ganjil laa . :)

BLoG iKuT "DaN" berkata...

:).. tima kasih cik nifi2408.. zam dah makin faham.. :)