mY Frenz

Jumaat, 20 Mei 2011

KeJa Sendiri @ KeJa TeTaP (1)

Assalamualaikum..apa khabar kawan-kawan. :-).. Ampa dah tahu kan macam mana keja capkang..?? teruk kan..walaupun pun cerita tue tak habis ampa mesti terbayang betapa teruknya keja capkang...hehe.. Selepas keja capkang aku penah keja shell kemudian aku keja tanam rumput padang bola kat istana pastue keja cuci lantai kat makamah 'jalan suka menanti'..Banyak lagi keja yang aku buat tapi yang nie je sedang bermain kat kepala..Kira nie la antara keja-keja yang aku buat sambil isi borang sambung lajar time tue..Arie nie aku nak kongsi pengalaman keja sebagai pencuci lantai di Makamah 'jalan suka menanti alor setar'.Masa tue makamah hampir siap dibina,jadi tugas kami membersihkan lantai tue sampai bersih..Nampak cam senang jer kan keja nie..??
  Oke aku teruskan cerita,, Diwaktu arie pertama bekerja aku tak ada masalah sangat,yela mop lantai je..Kalau letih, aku mop lantai sambil sebut duit.duitt ,,duitttt,,duit,,duitt,,dalam atie pun menyebut
duit.duitt ,,duitttt,,duit,,duitt,,sehingga atie kecil pun menyebut duit.duitt ,,duitttt,,duit,,duitt,, di fikiran aku set kan background beratus-ratus duit RM50 terbang mai kat aku...hahaha.. jadi tak ada masalah sangat bagi aku untuk bekerja..
  Dah siap cuci lantai bos arahkan kami cuci di bilik perbicaraan..Keadaan bilik tue gelap,Mungkin sebab tirai dia hitam aku rasa..Pendapat ampa tak tau la mungkin bilik tue kelam oleh kerana lantainya yang bewarna hijau atau sebagainya..itu terpulang pada pendapat masing-masing..Di teruskan cerita aku pun mencuci dan terus mencuci manakala member-member aku mencuci di bahagian masing-masing,,Tapi yang anehnya aku mencuci bahagian yang sama walaupun aku telah mencuci dengan bersih,,Bila dah siap je nak cuci tempat lain pusing-pusing tempat yang sama jugak aku cuci..Heran kan..??? aku pun heran jugak time tue.. Balik rumah aku demam seminggu,,hehehe..
   Lepas demam terus aku pergi keja,arie tue bos arahkan mencuci di bahagian 'tahanan' . Bahagian nie untuk kurungan sementara orang yang didakwa kalau tak silap aku..Bilik nie pun gelap jugak tapi tak la seram,,cuma seriau sikit je tengok bilik berpagar tue..Nak dijadikan cerita aku terpijak sesuatu benda..Ia seperti ketulan tapi lembut.. aku tengok dari dekat.. Alangkah terkejutnyaaaa... tengok gambar dibawah...


Gambar hiasan (Bayangkan taik manusia)
taikkk manusia yang aku pijak..Siap meleleh lagi kat kasut..ieeeeeeeeeee.. hahahaha.. bila disuluh dalam bilik tue setiap penjuru ada taik,Mana aku tau dalam bilik tue ada taik manusia jadi tak suluh la sebelum aku cuci..

Apa yang aku fikir time tue hanya nak sambung lajar je..
Tapi result aku tak o.k..hmmm..
Comments
2 Comments
    
    

2 ulasan:

n-ya berkata...

hehe....sy memahami situasi itu....

BLoG iKuT "DaN" berkata...

terima kasih sbab memahami.. heh..heh..