mY Frenz

Sabtu, 7 Mei 2011

Mohamad "saja"

 Salam semua.. :-) .. x buleh tido la pula pagi-pagi buta nie... puas bergolek kiri kanan atas katil bermacam gaya yang aku buat tetap x buleh tido.Org mcm aku nie memg susah nak tido atas katil. kalau atas toto senang la pula aku tido..letak kepala dalam 2 3 minit terus terlena..hak3. disebabkan toto kesayangan aku di kedai dobi terpaksalah aku memaksa diri aku nie tido atas katil..hahaha.. Oleh kerana dah pelbagai altenatif yg aku guna tapi masih tetap x buleh tido aku amik keputusan yang amat drastik untuk menulis apa yg ampa semua akan baca nie..hehhee..

             Pada 08/08/1988 tepat pukul 8 di bilik hospital no 8 dan di katil yang tertera no 8 lahirlah  baby yang putih gebu (berdasarkan apa yang dicakap mak dia).. lepas baby yang putih gebu tue dipotong tali pusat , diazan dan sebagainya dibuat kepada beliau maka ada satu masalah tentang meletakkan nama kepada baby nie.. hah masalah.??? yela mak dia sangka baby popuan tapi lahir baby lelaki..baju baby popuan dah beli nak x nak baby tue kena pakai. walau macam mana pun mak dia tetap bersyukur kerana baby tue tetap baby.. Ntah pape yang aku melalot nie..haha..



                             *******************************************
  Selang sejam kemudian Mak baby nie pun meletakan nama kepada baby nie.. kepada muhamad..
Maka selepas beberapa arie si mak baby nie pergi ke pejabat pendaftaran untuk membuat surat beranak.(Mak dia pergi sorang-sorang ).

Situasi: Keadaan lengang..
Tempat: Pejabat pendaftaran Negara

Mak Baby : Cik saya nak buat surat beranak untuk anak saya..(Suara Yg agak lemah)
Orang Pendaftaran : (Muka senyum terpaksa) Oke .. Nama anak Puan..??
Mak Baby : Muhamad ..  baru dua arie dia lahir 08/08/1988 katil no 8 blik no 8.

Disebabkan zaman tue xramai yang pandai baca rumi maka mak baby nie serahkan kepada pekerja tue 100% untuk isiborang tue.

Orang Pendaftaran :Muhamad apa puan..??
Mak Baby : muhamad saja cik.. (sambil memandang bayi)
Orang Pendaftaran : btoi ke "muhamad saja" puan..? (kehairanan)
Mak Baby : ye cik "muhamad" Saja.. (tersenyum)
Orang Pendaftaran : Bin..? (Buat muka Pahit)
Mak Baby: Mustafar.. *Bukan nama Sebenar.
Orang Pendaftaran : oke puan..surat beranak puan kami akan pos  dalam masa seminggu..
Mak Baby: terima kasih cik.
Orang Pendaftaran :Sama-sama.
Tidak sampai seminggu surat beranak baby tuee pun sampai.. Si ibu memuji pekerja itu kerana cepat melakukan kerja. Namun sebaik Saja membuka sampul mak baby tue mula memaki hamun pekerja itu.
 fakkkkkkkkkkkkkkkk!!! "kata siibu.

Kerana yang tertera di surat beranak tue Nama si baby = "Muhamad Saja" bin Mustafar  
                            
                                                                     **********


 Oke la nak tido dulu.. Sowry kalu terlebeh merapu .. :-) .. Layan dulu video nie.. Muhamad saja ada di dalam nie. Ampa cri sendiri la yang mana satu.. Video nie bukan aku yang buat..kalau ada bahasa yang kurang enak harap diabaikan.. :-)
Comments
0 Comments
    
    

0 ulasan: